donderdag 18 december 2008

Onzeker door komst hulpverlener

Gisteren was mijn vriend erg zenuwachtig en onzeker over de mogelijke komst van een hulpverlener,dit beangstigd hem heel erg.
Hij had echt zoiets van ik kan toch alles zelf ???
En waarom moet er iemand komen ik weet toch alles hoe het moet?
Ja ik heb verteld van je weet het allemaal verstandelijk wel hoe het moet m.b.t. de opvoeding
van ons zoontje maar de uitvoering is erg moeilijk voor hem en belastend.
Dus eigenlijk wil hij het liefst niemand in huis hij vindt het heel moeilijk,
ik heb hem verteld dat dit niet meteen is en dat we eerst een goed iemand gaan zoeken en dat ook niet altijd alles op mij neer kan komen,dat is niet goed voor een gezonde relatie.
Ik moet hem aansturen tot dingen naar ons zoontje toe wat hij niet altijd accepteerd,en dan
krijg ik weleens te horen van ":ja net of jij altijd alles weet wat goed is,en hoe het moet"
Soms heb je iemand nodig van buitenaf die het net iets anders over kan brengen en sturen,en dat is nu het geval.....

5 opmerkingen:

John zei

Soms is het idd beter om een niet emotioneel betrokken persoon naar de situatie te laten kijken, die ziet dan vaak beter waar er eventueel iets verbeterd kan/moet worden.
Ik merkte in het begin dat ik ook zoiets had van "wat moet ik er mee, en alles gaat toch goed?", maar ondertussen ben ik blij met de hulpverlening want zij ziet idd dingen die ik of mijn vrouw niet zouden zien.
Het is eng om een "vreemde" in huis te laten die zich dan ook nog eens met de persoonlijk situatie gaat "bemoeien", maar ik heb gemerkt dat het een goede keuze is geweest.

Hopelijk gaat jouw vriend dat tzt ook vinden.

Groeten,

John

Angeline zei

Bedankt weer Angeline!

Anoniem zei

Zelf heb ik verschillende keren hulpverlening toegelaten in huis en mij over mijn (intuïtieve) vrees gezet.

Het is helaas niet goed gelopen omdat de hulpverlener zich niet kon inleven in mijn 'levensproject' en zijn eigen waarden & normen opdrong.

Nu mijn (autistische) vriendin en ik gaan samen wonen komt het thema soms ter sprake, en we staan beiden even huiverachtig, hoewel we beiden erkennen dat er ondersteuning nodig is.

Helaas is er geen of weinig gepaste ondersteuning op vlak van woonbegeleiding die respectvol omgaat met mensen met autisme.

Wij doen het voorlopig met een 'all in one'-aanpak: een vzw die uitgaat van het levensproject en ons slechts op afroep ondersteuning biedt en niets opdringt. Bij veel woonbegeleiders is dat helaas niet het geval.

Ik wens je veel succes, maar denk dat het niet gemakkelijk is als niet-autist tussen hulpverlener en autistisch persoon (kind of partner) te komen te staan.

Angeline zei

dank je tistje
We wachten rustig af hoe het gaat...
niks moet als het niet gaat houdt het op..
grt Angeline

Anoniem zei

Pretty element of content. I just stumbled upon your website and
in accession capital to claim that I acquire in fact loved account
your weblog posts. Any way I will be subscribing on your
augment or even I achievement you access persistently quickly.


Also visit my blog :: london provides

"WELKOM "