woensdag 29 april 2009

Autisme kan ook voordelen hebben

Mijn vriend kan bijvoorbeeld gewoon toch goed en smakelijk eten als hij ergens mee zit,en gewoon gaan slapen als er problemen zijn.
Dit kwam naar voren in een gesprek met mijn vriend en mij en zijn nieuwe casemanager,weleens leuk om er over te praten dat er inderdaad dat verschil tussen hem en mij, wat dat betreft kan dat in zijn voordeel werken.
Ik heb bijvoorbeeld al echt helemaal geen honger, meer als er echt iets is en krijg geen hap door mijn keel,kan niet slapen etc. dan zou je ook wel even zo willen kunnen doen,afsluiten en in een ander hokje verder gaan.

5 opmerkingen:

Vrouw van autistje zei

Gek is dat hé? Mijn man krijgt bij spanning e.d. juist niks weg. Slapen daarintegen doet hij altijd haha!!!

Anoniem zei

Het heeft zeker voordelen, dat fragmentarisch denken.

Alhoewel, 't is raar, een slecht gevoel kan bij mij eerst in mijn lichaam binnendringen, en pas na een tijd tot mijn verstandelijk bewustzijn doordringen.

Eens dat ik het begin te beseffen, begint dan het verwerkingsproces.

En naarmate dat verwerkingsproces verder loopt, begint de terugslag.

Ik kan dus een maand of zo na een slechte ervaring plots mijn eetlust verliezen. En dan zie je de omgeving maar denken: hoe zou dat toch komen ?

Angeline zei

ja klopt is raar het gevoel loopt achter en die eetlust is dus bij iedereen weer anders.

kirayoshi zei

Ik heb het ook moeten leren, de dingen van me afzetten. Vaak reageerde ik teveel op erg kleine problemen eigenlijk. Nu dat ik ouder ben heb ik soms het gevoel dat niets meer mij kan verontrusten, waarschijnlijk ook ten onrechte, maar het geeft wel rust.

Anoniem zei

I am in fact thankful to the holder of this website who has shared this great paragraph at here.



Also visit my website ... jet rentals prices

"WELKOM "