maandag 16 november 2009

Dwang en uitputting


De laatste week steekt de dwang weer de kop op bij mijn vriend,hij is doorlopend met bankzaken bezig(financiën)om dit zo goed mogelijk geregeld te hebben.
En dat is goed dat iemand dit uitzoekt maar niet dagenlang met een rekenmachine en na dagen
helemaal erdoorheen zitten omdat de energie op is.
Hij geeft zelf ook toe dat hij weer last van dwang heeft en dit ook niet wil,het lijkt wel of het nieuwe medicijn de Efexor dit niet voldoende onderdrukt omdat het met de Fluvoxamine een stuk minder was.
Maar of dit werkelijk daardoor komt is onzeker,wel heb ik afgesproken dat ik er niet meer mee bezig ga,ik win het toch niet van die dwang die is sterker als ik en hij bij elkaar.
Nu hebben we afgesproken dat ook hij met de time timer gaat werken om zo zijn tijd te begrenzen,en deze hem dan af moeten remmen in zijn bezigheid die doordraaft.
Het is heel moeilijk ons zoontje heeft ook last van dwang en gebruikt hiervoor ook de time timer dus wat goed is voor jong is ook goed voor oud zullen we maar zeggen......in dit geval.
En door door te draven in zijn activiteiten(dwangmatig)krijgt hij uitputting(batterij weer leeg)
en door de uitputting krijgt hij weer angst en wordt hij weer depressiever.
Dus is het kringetje weer rond en dat moet doorbroken worden dus deze keer gaan we met de time timer(wekkertje wat tot een uur kan worden ingesteld om de tijd te begrenzen)
Hopelijk is de time timer sterk dan wij.We zullen het zien wie wint.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Oei dit klinkt niet goed. Ik hoop dat de time timer werkt voor W.
Anders op tijd aan de bel trekken bij de psieg ivm de medicatie die mss niet toereikend genoeg is.

Liefs
Autistjes vrouw

Angeline zei

Ja is ook,maar we willen niet meteen weer gaan wisselen want dat is ook niet niks.
Ja die time timer weet ik ook niet of dat gaat lukken ,ik ga er in ieder geval niet te veel energie in stoppen,die heb ikzelf ook nodig.
grt angeline

greet zei

Dit is zeer zeker niet goed. bedankt voor de reactie van ll. overigens.
Ik voor mij zeg dat het gewoon gaat naar een prothese voor die knie, hoe jong ik ook mag zijn. De allerjongste ter wereld zal dat wel niet hé, aan 44 jaar. Gisteren met F. naar een osteopaat geweest: die keek een keer naar mijn knie en wilde er gewoon niet aan beginnen.
Zeer grote opsteker (lees je wel op de blog) dat Eva nu eindelijk voor het eerst een keer getoond heeft dat ze het zeer goed heeft gedaan. Wat is dat toch met mensen met autisme, of Asperger, dat ze het zo moeilijk hebben met een dankuwel of welgemeend proficiat. Of ja, dat ik ook eerder aan John voorleggen.

John zei

Oeh dat is pijnlijk herkenbaar voor mij wat jij schrijft. Ik ben blij dat mijn vrouw nu de financiën doet, want ik ging er gewoon helemaal aan onderdoor.

John

Angeline zei

Ja john daar zal het uiteindelijk hier op den duur als hij het ook los kan laten op neer gaan draaien

grt Angeline

Anoniem zei

wat ik zocht, bedankt

Anoniem zei

Excellent site. Lots of useful information here. I'm sending it to a few friends ans additionally sharing in delicious.
And of course, thank you on your sweat!

Also visit my webpage hire private plane

"WELKOM "