dinsdag 12 oktober 2010

en dan weer thuis...


Afgelopen Zondag is mijn vriend weer naar huis gegaan,we hadden dit Vrijdag zo afgesproken, en het was goed zo....hij had even tijd voor zichzelf gehad en de rust en de ruimte om dit op papier(notebook) te zetten...in een rustige kamer.
Het heeft hem goed gedaan om alles op een rijtje te zetten letterlijk en figuurlijk,maar hij is wel heel erg moe teruggekomen...van alle prikkels die buiten zijn(rustige)kamer erbij kwamen(de sociale contacten het vragen om medicatie het eten in een zaal met "vreemde"mensen)
Toch heeft hij wel een aantal ook erg hele fijne gesprekken gehad daar,die hem goed hebben gedaan(waaronder gesprekken met twee met mensen die daar ook opgenomen waren,en met één iemand van het personeel)
Het gesprek met de psychiater Vrijdag was minder die maakte een onverschillige indruk(vond ik)en wilde alleen maar weten welke medicatie er op de lijst moest komen en hoelang de opname zou zijn....de rest daar ging hij niet op in "het hoe en waarom hij daar was gekomen"
De verpleging nam het verder wel goed over....gelukkig.

Nu thuis wil hij toch weer alles kunnen wat hij van te voren ook kon en dat gaat nu echt niet...
dat is even moeilijk,hij loopt nu echt tegen grenzen aan die niet lekker voelen.
Maar door veel te rusten en zijn taken niet te groot te maken zal het heel heel langzaamaan
iets beter gaan.
Maar ik vindt het fijn dat hij weer thuis is bij ons en ons zoontje ook en hij zelf ook maar wel vermoeiend voor hem....merk ik.

6 opmerkingen:

Suske. zei

rust in een eigen vertrouwde omgeving met zijn gezin, dat zal meer deugd doen dan in die kille klinieken.
Opname kan natuurlijk nodig zijn, maar de echte rust vindt men slecht thuis.

Anoniem zei

Wees blij dat jullie met zijn drieën zijn.
Is vaak toch beter qua steuen en alles.
Alleen is ook maar alleen.

Mooi dat hij weer thuis is.
Wat ik je als tip mee wil geven is het aanschaffen van een blender.
Deze heb ik sinds kort.
Vandaag was ik echt overprikkelt, oxazepam nam ik in.
Hierna probeerde ik te slapen met oordoppen.
Maar dat lukte slechts een uur.
Daarna besloot ik een smoothie te maken.
Druiven, peren, pompoenpitten, lijnzaad en geroosterde sesamzaad.
Na een glaasje of twee, een glas tomatensmap met tarwezetmelen was ik weer de oude.
Daarna was die overprikkelde bui weer over.
De rest van de dag ging harstikke goed.
Wel met alle twijfels en alles wat erbij hoort.
Maar daarvan word alleen ikzelf de dupe.
Een ander niet.
En, het schijnt ook dat mensen met Asperger die een aangepaste voeding krijgen, tot 90% normaal of meer functioneren als NTers.

Is misshcien voor jullie ook het overwegen waard.
Ik heb gesproken met mijn huisgenoten en één van hen zeide dat ik het maar eens moest proberen.
En wist je dat smoothies lekkerder zijn ook nog dan alle andere dingen?
Het geeft een zo'n heerlijk schoon gevoel.
Duur hoeft het niet te zijn.

Succes,

jan.

Angeline zei

@suske klopt helemaal maar soms eigenlijk hier nog nooit was dit echt ff nodig....bedankt voor je reactie.
angeline

@jan het is het proberen waard,zeker,een blender is er dus nu nog de ingredienten,bedankt! voor jou tip grt Angeline

Anoniem zei

kijk maar gewoon.
wens je de link te ontvangen van het autisme verhaal en aangepaste voeding, dan moet je me maar even een mail doen.
ik heb het dusdanig druk dat ik niet vaak je blog bekijk.
zo nu en dan even.
ik hoor het dan graag.

jan.

Anoniem zei

Hallo Wat is dat dan ,aangepaste voeding Mag ik er een voorbeeld van naast die van de pompoenpitten ed want daar hoef ok bij mijn Asprger niet mee aan te komen. Wat de boer niet lust eet hij niet.

Anoniem zei

I all the time used to read piece of writing in news papers but now as I am a user of internet thus from now I am using net for articles, thanks to web.


Also visit my website ... seo in london

"WELKOM "