woensdag 27 oktober 2010

zwaarmoedig....en zeer overprikkeld


mijn vriend blijft zwaarmoedig en overprikkeld......heeft nog steeds meer downs dan ups...hij
heeft van de week een paar keer NEE moeten verkopen aan ons omdat hij
het echt niet trok!Heel frustrerend voor hem,niet leuk voor ons maar wij
hebben wel begrip voor zijn toestand,hoe hij zich nu voelt.
Samen met ons zoontje ben ik naar de bioscoop geweest mijn vriend kon echt niet
mee,teveel prikkels voor hem overal op dit moment.
Ook de politiek blijft voor onrust zorgen want niks is duidelijk voor hem hoe gaat het
allemaal verder in de toekomst.
Ik vindt het ook heel erg voor hem en van de week was het voor mij ook even allemaal teveel..
maar vandaag gaat het weer wat beter,de thuisbegeleiding is geweest dus dat is ook wel lekker die steun aan huis met heel veel begrip voor ons allemaal.
Het is een kanjer met heel veel inlevingsvermogen en verstand van zaken.
Naar zumba geweest vanavond en dat is ook heel lekker ontspannend dat heb je dan net even nodig.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Waarom begint W niet aan een dagboek?

Leg hem het verhaal voor om iedere ochtend drie bladzijden vol te schrijven met er ook maar in hem naar boven komt drijven.
laat hem dit opschrijven zonder te letten op de schrijf fouten, stijl, zinsopbouw.
Laat hem gewoon maar schrijven.
Ook al weet hij niets, hij kan gewoon schrijven over wat hem te binnenschiet.
Ook al gaat het over een stinkzok die hij de hele tijd in zijn gedachten heeft.
Laat hem dan het spul wegleggen zonder er weer naar te kijken.

Zo heb je goed schrijfmateriaal.
Doch het is mijn inziens een goede manier om zijn zucht aan grip op alles wat te verliezen.
als hij willekeurig wat schrijft, kan hij zich gerust laten gaan.
Er is niemand die het hoeft te lezen en ook niemand die hem dan kan veroordelen.
Daarnaast kan het hem geesteljik helpen om het op te ruimen.
En trouwens, heb je al eens gedacht an oordoppen op maat?

Die kun je op maat laten maken en je aan laten meten.
Je hebt diverse soorten.
Op de momenten dat hij overprikkelt is kun je hm ook die oordoppen geven en hem deze in laten doen.
Laat hem terugtrekken met een boek.
En A. laat hem aub geen tv meer kijken als hij overprikkelt is.
Ook dit draagt bij aan een geprikkeld gevoel.
Laat hem eens stoppen met het nieuws te kijken.
Richten op het goede, waarvoor hij in de wereld is gezet, energie verdelen, laat hem doen waarvan hij werkelijk houd.
Zijn hobby's.
Mijn begeleidster heeft tegen mij gezegd dat ik beter de komende tijd maar even geen nieuw meer kon kijken.

Hopelijk heb je er iets aan.

Jan.

Angeline zei

Bedankt JAN

Greet zei

Angeline, ik kon niet eerder reageren, vanwege Eva weer te erg.
Sinds 28/10, oudercontact, alles goed met Eva, in school toch, ben ik weer "beschikbaar".
F. en ik zijn een ouderpaar dat niet autistisch is. Dat neemt niet weg dat wij, en vooral ik weten dat het in het hoofd heel moeilijk kan zijn.
Als W. er iets aan heeft: hij mag mij altijd contacteren. Ik ben ook geïnteresseerd in politiek. Ik lees mijn krant elke dag.
Sinds Peter Vandermeersch hoofdredacteur is van Nrc handelsblad, is de richting die De Standaard uitgaat, niet altijd de mijne. Soit, doe er mee wat je wil; Angeline

"WELKOM "