woensdag 24 november 2010

Asperger "Maxi" helemaal in staat van paraatheid


De andere kant was de aanvalshouding die mijn vriend innam tijdens het wachten/aanmelden van onze zoon voor de inenting....we hadden niet alles goed ontvangen(de formulieren van GGD)dus hij was al
op en top klaar ervoor....we hadden ongeveer een tien minuten/kwartier in een lange rij gestaan van ouders(veelal moeders)met kinderen tot we aan de tafel kwamen om uit te leggen dat we geen formulier hadden gehad net als andere mensen wel bij zich hadden.(wat wij zagen)
Ik legde het netjes uit aan die mevrouw achter de tafel en waarop ze antwoordde dat we even in een andere rij ons aan moesten melden.
Waarop mijn vriend meteen op een scherpe manier zei "ja maar dan gaan we niet weer in de rij staan"(en dan zijn blik en houding erbij gezien....aiai)
Vooraf had hij al aan mij gemeld dat hij niet zonder inentingen weg zou gaan,ik had al tegen hem gezegd doe eens gewoon rustig en maak niet zo'n drama meteen.
Dan kun je merken dat hij op "scherp" staat;ik vergelijk het net met een wild beest wat al in en aanvalshouding staat om zijn kind(jong dier) te verdedigen.
Alleen dit kun je niet doen is niet gepast,dan merk je dat hij niets genuanceerd ertussen heeft, dit kent hij niet...zit er bij onze asperger niet op...
dus het is erop of eronder voor hem,hij gaat ervoor of hij doet niks.
Maar goed dat ik er dan bij ben merk ik dan kan ik dat in ieder geval afremmen,ik denk dat het voor hem eigenlijk achteraf gezien het spannenste was.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

of wel, of niet.
wat heerlijk.
zonder alle tegenstrijdigheden.
ja en nee.
de rest is er niet.
van het ene uiterste naar het andere.


jan.

Anoniem zei

en ik herken het wel.
dat het net een wildbeest is.
ik doe die vergelijking ook.
ik voel me ook net een beest in bepaalde opzichten.
mensen zijn domme genuanceerde wezens.
beesten zijn duidelijk.
ja is ja en nee nee.
ze laten het zien aan hun houding.
ze waarschuwen eerst, misschien daarna nog een keer en komen dreigend naar je toe, of ze vallen meteen aan.
ze hebben duidelijke grenzen.
die zijn ook duidelijk.
maar heb je hun respect, dan houden ze van je.
dan nog kunnen ze onvoorspelbaar zijn.

jan.

Anoniem zei

ahum best wel schokkend hoe ik mensen neerzet.
moet ik me daarvoor schamen?
het geeft wel iets aan schijnbaar.. naja. goed dit is meteen de laatste reactie.

groet,

jan.

John zei

Herkenbaar mbt mezelf, bijna pijnlijk.

Angeline zei

bedankt @Jan&John voor jullie reactie ben blij dat ik niet de enige en die een wildbeest in huis heeft ;-)

Anoniem zei

Ach meis, zó superherkenbaar dit! Vantevoren al helemaal paraat staan voor het geval dat het mis gaat. Ooit gehoord van de selffulfilling prophecy? Dat is een voorspelling die zichzelf direct of indirect waarmaakt.
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Selffulfilling_prophecy)
Dit merk ik met mijn man ook. En dat afremmen ja daar ben ik ook steeds mee bezig...


XXX vrouw van autistje

Angeline zei

Hoi Vrouw v A
@ nee nooit van gehoord maar idd wel herkenbaar wat bij mij niet mis gaat bij hem wel allemaal mis omdat hij er al bang voor is...bijv. alle stoplichten rood,geen parkeerplaats kunnen vinden...druk in een winkels aan de kassa,hij koopt iets en denkt dat het kapot is en thuis is het ook kapot.
En idd nu hij dit minder denkt dat iets kapot is is het ook minder vaak kapot.
ik ga nog kijken op die site
Bedankt voor je reactie en dat afremmen daar wordt ik weleens horrend dol van.
liefsxx A

Greet zei

Niets hiervan herkenbaar voor ons, gelukkig zal ik maar zeggen.
Onze Asperger neemt altijd een afwachtende, pessimistische houding aan. "Alles is slecht, als het niet slecht is, ok".
Die houding heeft hem al heel wat positieve returns gegeven.
Het komt er op neer: gewoon niets verwachten, en afwachten.
Ikzelf zou dat niet kunnen.

Anoniem zei

Hmm is anyone else encountering problems with the pictures on this blog loading?
I'm trying to find out if its a problem on my
end or if it's the blog. Any feed-back would be greatly appreciated.


Review my web blog; local seo companies

Anoniem zei

I truly love your website.. Pleasant colors & theme. Did you develop this web site yourself?
Please reply back as I'm hoping to create my own website and want to find out where you
got this from or exactly what the theme is named. Kudos!

Feel free to surf to my web-site ... private aircraft charter uk

"WELKOM "