zaterdag 19 februari 2011

Goed gegroeid....


Gisteren zijn we op controle geweest bij het GGZ voor onze zoon,hij was drie centimeter gegroeid en bijna twee kilo aangekomen.
Wij zijn dik tevreden hij zit precies op de middellijn zoals altijd al bij de wijk ook het geval was.
Verder hebben we nog besproken dat nu het weer weer wat beter gaat worden,de angst zich weer ontwikkeld voor insekten en dan met name voor hommels en bijen en wespen.(omdat deze hem kunnen gaan steken).
Zo merk je dat dit voor hem echt een overgangsmoment is waar hij best moeite mee heeft,ik ga nu kijken of er een boekje is wat hem hierbij kan helpen;op advies ja.. van het GGZ..die denken echt mee....en dat is het...
Wel de thuisbegeleidster die hier eigenlijk voor mijn vriend bij ons komt,gaat hier hier ook werkelijk iets mee doen,daar hebben wij echt veel aan.
Na de zomervakantie hoeven we pas weer terug te komen dus dat is heel fijn en ook de ritalin is voor al die tijd uitgeschreven

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Eva is 2 cm gegroeid op 2 maanden, volgens de schoolarts. Och, was het alleen maar dat. Wij hebben issues met Eva. Jij kan ons daar niet mee helpen, je hebt geen autistische dochter. Iemand zoals J. mag dan wel uitzonderlijk zijn, hij is niet uniek.
Ik heb het internet afgezocht, om iemand te vinden zoals eva, of een moeder met zo'n dochter.
normaal begaafd, autisme: is voor meisjes niet vanzelfsprekend. En wie het heeft: die gaan naar het gewoon onderwijs, of, het aangepast onderwijs in de ASO-mode. Ook in Eva's aangepaste school blijft zij bijna heel alleen, als meisje.
op 4 maart kan ik terecht bij Fr.'s dokter. Wat ik wil vragen: iets dat mijn extreme emotionele reacties aftopt.

Anoniem zei

Goed om te horen dat het de goede kant opgaat met jullie kleine hummel.

Hij is dus gegroeid.
Mooi om te lezen.
De zomer is een moeie tijd maar ook een slechte.
Ik heb ook een hekel aan ongedierte.

Heeft R. op zijn kamer ook een klamboe?
Of een hor voor zijn ramen?
Die dingen helpen ontzettend.
Ik heb in ieder geval een hor waarover ik kan zeggen dat het 85 procent van de ongedierte buiten houd.
Plus het feit dat overloop deur van mijn slaapkamer gesloten houden zorgt er ook voor dat ik bijna geen ongedierte naar binnen trek op een warme zomerdag.

Met mij gaat het trouwens ook wel aardig.
Dieet lijkt aan te slaan.
Hoewel het erg stroef gaat.
Daarnaast ga ik weer een studie beginnen.
Iets met schrijven.
Plus dat ik mijn ritme ook door begin te krijgen van tijden qua opstaan en gaan slapen.
Wanneer ik dus goed functioneer.

Waar ik me wel zorgen over maak is het feit van de uitkeringen voor de minder bedeelden.
Ik kan me er tegen wapenen hoop ik door snel wat opleidingen af te ronden en mijn 'verstand' te gebruiken om dit in het werk te stellen.
In dat geval kan Asperger ook handig zijn.
En?
En relativerend is het haast beter mijn leven maar als vrijgezel door te blijven brengen en geen vrouw en kinderen te nemen.
Het wordt er niet beter op om samen met iemand te zijn.
Qua financiele plannen als alles wordt doorgevoerd.
Goh, wat is het toch lekker om Asperger te hebben, heerlijk om zo rationeel te kunnen denken.

Angeline, jullie blog staat ook al een tijdje stil heb ik door.
Die van mij ook.

Groet,

Jan (je weet wel).

Angeline zei

@ Jan bedankt voor je reactie
r heeft idd een hor voor zijn raam,een klamboe is wel een idee,maar het draait nu vooral om buiten(spelen) met bijen etc.
fijn dat het goed met je gaat...en succes met de studies

Anoniem zei

dank je wel Angeline, onthoud wel goed dat een klamboe misschien een opgesloten gevoel kan geven.
dit is iets wat ik erg lastig vind het idee vind ik eng.
ik zou maar stikken.

jan.

Anoniem zei

Hey There. I found your blog the usage of msn. This is a very neatly written article.
I'll be sure to bookmark it and return to
learn extra of your helpful information. Thanks for the post.

I will definitely return.

Feel free to surf to my page - luxury private jets for sale uk

Anoniem zei

Great info. Lucky me I recently found your site by accident (stumbleupon).
I've saved as a favorite for later!

my site - private jets rental

"WELKOM "