zaterdag 11 februari 2012

Robotgekte


Van de week is er hier een robot in huis gesignaleerd,onze zoon heeft een robot al voor zijn verjaardag gekregen,die hij met de computer ook aan kan sturen,dus dat is het helemaal voor hem.
Dus alles wordt hier op het moment beheerst door de robot,geen tijd om te drinken eten om naar de toilet te gaan etc.
Dus de aansturing is weer extra nodig nu op het moment want hij verdrinkt anders in de robot ...
Dan kun je zien dat er geen rem aanwezig is en dat hij nog echt moet leren om zich deze op te leggen,moeilijk is dat wel voor hem dat merken we.
Daarom moeten wij nu extra er mee bezig en hem aansturen tot stoppen,pauze te nemen,te drinken etc.
In de toekomst zal hij dit zelf ook moeten leren en dus nu moet hij er al iets mee doen wij leggen hem het uit waarom het zo belangrijk is om rust te nemen en hopelijk doet hij er iets mee.
Het is een erg leuk project dat moeten wij hier toegeven en ook echt iets voor het type jongen wat hij is,op de school waar wij al zijn gaan kijken op de open dag(middelbare school) waren deze robots ook aanwezig en wordt er veel mee gedaan.
Hij is pas volgende maand jarig maar de een verassing is toch geen succes dus bij deze is hij al klaar voor zijn verjaardag.Wordt vervolgd.

8 opmerkingen:

Jan zei

Hoi Angeline,
Het blijft lastig met twee Aspergers in huis.
Van mijn kant heb je een tijdje niets gehoord.
Ik ben inmiddels het huis uit en woon met begeleiding.

Op dit moment heb ik het naar mijn zin.
Hoewel het hard werken is om op mijn eigen benen te leren staan.
Ik schrijf ook weer en daarmee ben ik bezig om het als één van de allerbelangrijkste bezigheden in mijn leven te geven.

Ik merk zelf ook dat ik teveel wil.
En dat mijn bezigheden beperkt moeten blijven.
Liever 5 leuke dingen die ik kan doen.
Zoals lezen, studie, sport, schrijven en websites en de huishouding erbij en werk.
Dan allemaal hobby's en bezigheden en hierin okmkomen.
Een mens kan natuurlijk niet alles doen.

Dankzij jouw blog ben ik half jaar terug ongeveer begonnen met Rots en Water trainingen.
Dit geven de twee coaches in combinatie met Tai Chi oefeningen.
Waarbij ik leer dat de centrum van het lichaam.
De buikademhaling het allerbelangrijkste is.
Wanneer je hier zit dan kun je ontspannen blijven.
Ook zijn we vrijdag begonnen met minder reageren op prikkels.
En mijn focus blijven te houden op de navelstreek met de ademhaling.

IK krijg ook hulp bij de sociale dingen.
Hierover heb ik gesprekken en gaat met mij spiegelen.

Op dit moment kijk ik hoe mijn leven is ingedeeld.
En hoe alles in elkaar zit.
Want er zijn een aantal factoren die anders kunnen.
Inmiddels ben ik al een 6 kg kwijt en maak ik steeds meer mijn eigen korstje klaar.
Want mijn doel is desondanks alles wat een ander zegt, me zo volledig mogelijk zelf zien te redden.
Als God het dan wil dat ik mijn hele leven alleen blijf, is dat Zijn wil.
Natuurlijk hoop ik het van de ene kant niet.
Maar soms zijn er offers nodig die gedaan moeten worden.

Beste Angeline, ik hoop dat dit even een oppepper is.
Dat ik jullie nog niet vergeten ben.

Ik wens jullie alle goeds.
Jan (je weet wel).

Angeline zei

@leuk om van jou te horen,en fijn dat het zo goed met je gaat nu ik weet wel zeker dat het goed gaat komen met jou zelfstandigheid zeker met al die begeleiding en rots en water etc.
R heeft daar toen veel aan gehad,en leert nog iedere dag van ons en de cognitieve therapie etc.
Graag zouden we hierna met hem nog neurofeedback proberen het schijnt dat daar ook wel iets uit te halen is.
En net als bij jou je leert overal een beetje van en zo krijg je een geheel...voor de rest van je leven te gebruiken.
We hebben het hier thuis een stuk aangenamer gemaakt zodat we ondanks dat we niet veel weg gaan het hier fijn kunnen hebben,o.a.. een serre waar we heerlijk kunnen ontspannen,ons kunnen terugtrekken,afkoelen etc...lekker rustig is het daarin en nu lekker fris...
Ik dacht pas nog toen ik die blog schreef zou J nog lezen op de blogs...nu dus bevestigd leuk dat je reageert een keer zodat we weten hoe het jou vergaat...wij wensen jou ook het allerbeste en het gaat je goed..grt van ons

Anoniem zei

Naja ik lees niet zoveel blogs meer.
Omdat ik er gewoon niet zoveel trek meer in heb.
Maar ik dacht toevallig nog even aan jullie blog.
En ik dacht ga eens kijken.
En vat het één kwam het ander.

Mooi dat het daar een stuk aangenamer is.
Ik merk zelf ook dat ik een ontzettende huismus ben.
Op vakantie hoeft van mij perse.
Evengoed kun je met mij dagjes weggaan.
Een dagje strand en lekker voetballen, lopen en zwemmen is voor mij ideaal.

Je moet het thuis prettig hebben.
Waar ik nu zit kan ik niet mijn thuis noemen.
Het is meer een school, maar alles heeft een reden.
En hier zit ik niet voor niets.

Mooi dat het daar iets beter gaat.
Ik merk ook dat ik uit alle dingen die ik aangereikt krijg, of die ik pak, dat ik daarvan iets leer.
Gelukkig heb ik al veel geleerd.
Met sommige dingen lijkt het ineens alsof er een knop wordt omgezet in mijn hoofd.
Waardoor sommige dingen ineens makkelijke lijken te gaan.
Misschien ook wel omdat ik graag wil en zeer ambitieus ben.

En verantwoordelijk nemen voor de eigen gedrag is ontzettend belangrijk.

Het ga ook jullie goed.
Jan.

Greet zei

Met een Asperger die in de juiste omgeving zit? Geen vragen stellen.
Onze zoon is geslaagd voor zijn theoretisch rijbewijs.
Ik kan verder niet veel meer zeggen omdat het weer erg is geweest met onze dochter.
Heel goed hoe J. omgaat met zijn zus!
Je weet dat ik pijnpatiënt ben.
Francky moet ook geopereerd worden, op zich niets ernstigs, meniscus, op 7 maart.
Zijn pijn, wel hij wilde niet luisteren naar mij. Een koppig iemand!! Maar ja, tegen wie zeg je het. koppig zijn heeft ook zijn voordelen, namelijk doorzetten.
mvg
Greet

Christiaan zei

Bij toeval kwam ik op deze site terecht.

Angeline zei

@leuk Christiaan en bedankt voor de prijs,ik zal deze zeker door gaan geven.grt Angeline

Anoniem zei

This is very attention-grabbing, You are a very professional blogger.
I have joined your feed and stay up for seeking more of your fantastic post.
Also, I've shared your website in my social networks

Also visit my webpage: Recommended Web page

ykhoahiendai zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
"WELKOM "