zondag 2 december 2012

Schoolresultaten zijn prima

Deze week rapport gehad van Asperger junior,rapport is erg goed,met complimenten van zijn leraar over hoe goed hij sociaal meedoet o.a. tijdens de schoolbezoeken aan de middelbare school. Ik had niet verwacht dat het sociaal gezien zo goed gaat,had nog wel wat klachten verwacht of dingen die iets minder gaan te horen te krijgen. Voorlopig heeft hij een advies Havo/Vwo ook de uitslag van het Nio gaf dit aan dus als het zo blijft dan kan hij naar een school die hij zelf ook wenst. Blij en trots zijn we hiermee,het is ook dankzij onze steun dat hij dit waar kan maken. Ook heeft hij nog een rugzakje tot 2014 zodat hij dit nog mee kan nemen naar de middelbare school. Bij één school hebben wij een heel goed gevoel,ook wat betreft de begeleiding en omgang met elkaar. Een andere school die we bezocht hebben,daar hebben we een beetje raar antwoord gekregen op mijn vraag : "hoe gaan de leraren om met kinderen met een "beperking",hoeveel weten ze ervan,waarop wij als antwoord kregen van de zorgcoördinator: de ene leraar gaat er goed mee om en de andere heeft er geen boodschap aan en doet er niet aan,en wordt er niet voor ontslagen; werd tevens erbij gezegd,waarop ik zei; nou dat is lekker kort door de bocht"en als hij extra begeleiding wilde moest hij maar naar een speciale school gaan. Maar er werd wel een rugzakje aanvaard een plan van aanpak gemaakt,en een orhtopedagoog hadden ze op school,maar als een leraar niet meewerkt pech gehad voor ons. Geen goed gevoel heb ik bij deze school dus nu,wel jammer de school op zich vond ik wel prettig aanvoelen,klein en gezellig. En dan hebben we hem ook aangemeld op een school met leerweg ondersteuning voor als er op het einde toch uitkomt dat hij niet naar het regulier onderwijs kan gaan. Wel spannend allemaal,maar voor mijzelf ben ik eruit als het zo blijft kan hij naar de school die hij zelf ook prettig vind,het gros van zijn klas gaat naar het VMBO T dus daar komt hij niet bij in de klas dan. Een nieuwe start dan...dan is hij wel 12 jaar weer iets groter en weer iets verder,we blijven hem begeleiden tot hij er zelf klaar voor is..dat blijft. Maar daar hoort ook loslaten bij..laten groeien...bijleren...Senior asperger heeft hier zelf moeite mee,wil hem blijven beschermen en behoeden...ook hij zal hierin moeten groeien en blokken aan de kant gaan zetten. Zo weer even een update ... Met mij gaat het best goed,stabiliteit op het werk en blijf mijn sporten volgen,
neem mijn rust en we kunnen nu apart slapen dankzij de kamer die nu af is en dat is ook een fijn gevoel als senior snurkt dat ik kan vluchten...of hij daar kan slapen weer een stapje verder ...zo voelt het.

3 opmerkingen:

Greet zei

Ik ben echt blij om dit te lezen! een gelijklopend parcours met J. En geloof mij, als het verder gelijklopend blijft, dan hebben jullie, als hij 18 wordt, een even fijne zoon als de onze.
Inspanningen van ouders lonen, alleen heb je zeer veel geduld nodig en wordt het niet altijd erkend.
fijne eindejaarsfeesten gewenst
Greet

Angeline zei

Bedankt greet fijne dagen leuk om te horen;-);-)

Anoniem zei

When I initially commented I appear to have clicked
on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each
time a comment is added I recieve four emails with the exact same comment.
Is there a way you are able to remove me from that service?
Thank you!

Feel free to surf to my web page :: work from home

"WELKOM "