vrijdag 28 januari 2011

Een stukje over Senior Asperger

Onze Senior Asperger staat nu op de wachtlijst voor EMDR deze gaat hij krijgen van zijn voormalige psychiater die tijdelijk ingevallen is bij het GGZ. Deze heeft een eigen praktijk waar mijn vriend EMDR kan gaan doen,het kost allemaal een beetje moeite om het zover te krijgen bij het GGZ maar het komt uiteindelijk allemaal op gang nu.
Dus ik ben benieuwd wat dit zal brengen....eigenlijk hebben we overal*(*door thuisbegeleiding,gesprekken bij psychologen/psychiaters/in het ziekenhuis/bij de cognitieve therapie,door de contacten met andere mensen met autisme,door boeken te lezen/internet etc etc...en natuurlijk niet te vergeten door onze eigen ervaringen)wel weer "iets" uit kunnen halen(en leren) dat merk je vaak pas achteraf,dat er steeds weer een puzzelstukje op zijn plaats terecht komt.

Het boek heb ik uit van Peter Vermeulen "dit is de Titel"en ik ben nu met terugwerkende kracht begonnen aan "Brein bedriegt"ook van P.Vermeulen en ondertussen lees ik nog een boek van Bernlef met kleine verhalen de titel is "Het begon met tranen".
Terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo'n lezer ben,het moet me echt boeien anders kom ik er niet verder in en komt het boek ook nooit uit.

Even terugkomend op SR asperger hij heeft Downs en weinig Ups dat is heel frustrerend terwijl hij ondertussen keihard knokt om toch verder te komen,we zijn flink wat op aan het ruimen om zo ook onze hoofden leeg te krijgen,dat verlicht ook.
Maar ondertussen valt dat niet mee want van jaren en jaren hamsteren is niet zomaar weggewerkt,
maar het begin is gemaakt en we gaan door.
Ook gaan we steeds nog samen wandelen en een filmpje kijken en proberen zo de draad toch vast te houden,gisteren heeft hij van ons een spreuk van ons gekregen in de vorm van een porseleine tegeltje( het is MDF hout) waar op staat "gaat het niet zoals het moet,dan moet het maar zoals het gaat"en dat is een spreuk die hij zelf pas hier al op had geschreven en nu kwam ik dat tegen in de winkel.

(de kleur is trouwens niet zoals hierboven en ook het design is minder heftig ;-) )

Dus gekocht en gisteren gegeven hij vond het leuk....en eigen lepeltjes voor in de koffie ook heel belangrijk! waar niemand van buiten het gezin gebruik van mag maken...
Verder komen we de Zondag wel door net lekker samen gewandeld en nu even allemaal aan de computer
ja dat blijft toch hier de favorietse hobby.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

in de hoop iets te vinden over het copmuteren lees ik er toch weer iets over.
wanneer ik de computer aan heb staan doe ik niets anders.
wat ik doe op het internet?

dat vraag ik mijzelf ook wel eens af.
nieuws lezen, surfen en informatie verzamellen over van alles en nog wat.
ik zoek alles op en wat ik heb gezocht lees ik of ik klik het weg wanneer ik het heb heb gevonden.

wanneer ik de copmuter aan heb gezet doe ik niets anders meer.
zou dit ook mijn grootste hobby zijn?
ik word er scheitziek van maar toch doe ik het.
heb er schoon genoeg van maar kan er niet afblijven.
aan is aan en ik kom er niet weer achterweg.
als ik alleen thuis ben zit ik voor de tv of ik slaap.
dit is het enige.

en jah lopen is ook leuk.
maar nu werk en ik doe lopen niet veel meer.
bijna nooit eigenlijk.

zoals ik dus lees is dit ook jullie fiep.
volgens mij moet het ook mijn fiep zijn als ik het zo bekijk.
hoe raar dan ook.
toch ga ik de computer uit mijn leven proberen te verbannen.
hoe en wat he bik al een beetje in mijn hoofd.
ben er alleen nog niet aan toe gekomen.
in ieder gevallen dat ding ontkopellen van de stroom en ergens ander neerzetten.
zodat het moeilijker word om in te schakellen.
raar, maar waar.

jan.

Greet zei

Heel herkenbaar; voor mij dan toch. J. in de lagere school.
Bedankt Angeline, voor alle reacties.
Noemen ze zo iemand een internetvriendin?
Voor mij ben jij er een.

Angeline zei

@jan bedankt voor je reactie...moeilijk voor jou ook


@ha internetvriendin uit het buurland jA fijn toch;-))

Anoniem zei

First of all I want to say excellent blog! I had a quick
question that I'd like to ask if you do not mind. I was interested to find out how
you center yourself and clear your mind prior to writing. I've had a
hard time clearing my thoughts in getting my ideas out there.
I truly do enjoy writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes are usually wasted just
trying to figure out how to begin. Any recommendations or hints?
Thanks!

Have a look at my site corporate jet charter

"WELKOM "